Божи служител от Бурса вещае Второ пришествие, призовава мюсюлмани и християни в Кърджали към единство

Мустафа Йозбаг

 Божи служител от културния и религиозен център Карабаш вели в турския град Бурса вещае Второ пришествие и зове християни и мюсюлмани в побратимения Кърджали към единство. Мустафа Йозбаг,суфист  и проповедник смята,  че светът е навлязъл в битката за Армагедон и тя се характеризира с многобройни локални конфликти, а не със световна война. Пред Кърджали бг вести той призова мюсюлмани и християни в Кърджали да бъдат единни в битката със злото и дявола.

 Ние суфистите вярваме, че малко преди Второто пришествие християнскаият и мюсюлманският свят ще се обединят в един център. .Мъдрецът Мевляна сочи християните като братя. В битката за Армагедон християни и мюсюлмани заедно ще се възпротивят срещу силите на злото. Не случайно и ние мюсюлманите вярваме,че Исус  Христос или Иса Пейгъмбер още веднъж ще се появи на земята за да възтържествува доброто, подчерта Мустафа Йозбаг. Той бе категоричен:Ние суфистите обичаме християните. Имаме специална симпатия към християнските братя.

  Исус и Мохамед са изтърпели еднакви страдания и затова религиите на християни и мюсюлмани са близки. Бих искал всички християнски братя да видят Исус Христос/Иса Пейгъмбер/ в съня си, каза още богословът.

Според него в момента има малки войни на идеи и мнения, но голям световен катаклизъм няма да настъпи. Убягва ни основен проблем,че светът е станал тесен за хората. В него цари безверие. Мнозина не приемат никаква вяра, злото изсмуква цялата човещина. Духовните водачи на мюсюлмани и християни като пророците са изпратени да се противопоставят на това.

 Поддалите се на злото мислят за своите банки, петролни кладенци, мини и какво от тях могат да обърнат в пари. За да постигнат целите си те се опитват да ни противопоставят, каза още божия служител.Ние суфите приемама призивите  и посланията на Иса Пейгъмбер е категоричен Мустафа Йозбаг.

   Божият служител ръководи културният и религиозен център Карабаш вели, в който се обучават и танцуват т.нар. въртящи се дервиши. Центърът събира всяка вечер стотици желаещи да наблюдават танца семаа. Оказал се е тесен. В близост са отчуждени десетки къщи за да се построи нов център със същото име. В момента са обучени 140 танцьори. Те изнасят представления 363 пъти в годината т.е. почти всяка вечер. Изключение правят две представления в годината,едното от които на Галиполи.

  Танцът семаа е много стар. Счита се от суфите, че е предшествал зараждането на исляма. Инструментите които се използват са на по 5000 години.

  Танцът семаа изразява радост, споделя Мустафа Йозбаг. Според него когато човек е щастлив той се върти около себе си. Семаа е любовта към молитвата. В радостта си изразяваме чувствата чрез стихове. Семаа е състоянието на човек достигнал до щастието.

  Този, който най -добре е изразил това състояние е Мевляна:Танцът се състои от движения:едната ръка се извисява нагоре към Бога и взема обичта на Аллах, а другата се спуска надолу и я разпръсква на хората. Танцьорът символизира пророк. Все едно виждаш Аллах в огледалото, смята големия мъдрец на Ориента и един от най -големите суфисти.

  Танцьорите се подготвят седмици.понякога подготовката трае половин година.

Георги Кулов

Танца семаа
Постигане на щастието
Представянето
Екстаз
Културния център
Оркестърът
Публиката
Източник: kardjali.bgvesti.net

Видеа по темата

Facebook коментари

Коментари в сайта (2)

  • 1
    Ци
    цирк
    1 -3
    17:15, 9 яну 2015
    Театрален,смешник
  • 2
    Ут
    Уточнение
    1 0
    00:35, 11 яну 2015
    Не е Пейгъмбер, а Пейгамбер (Peygamber). И сема не е точно (или само) танц, а ритуал, в който танцът е само един от елементите.
Последни новини