Деми Мур - в напреднала бременност, Упи Голдбърг във вана с мляко, първата снимка на бебето на Том Круз, последната снимка на Джон Ленън и Йоко Оно,пожелала да снима кралица Елизабет без корона, за което била смъмрена, единствената допусната на снимките на последният филм за Индиана Джоунс. Става дума за Ани Лейбовиц - кралицата на портретната фотография.
Тя притежава невероятното умение да улови истинската същност на звездите със своята камера. Уникална е със стремежа си да щракне всяка публична личност с характерен за нея предмет или поза. Улавя мига не само в лицата, но и в тялото, най-често в движение, без предварителна постановка. Портретите й не остаряват и са неповторими. Те са много внимателно конструирани върху определена идея, която пасва най-добре на характера на обекта. Светлината обикновено е дифузна и пада върху тях от различни източници.57-годишната Ана-Лу Лейбовиц се утвърждава като една от малкото в бранша, която си позволява да експериментира с визията на знаменитостите. Затова години наред Ани е топфотографът на списанията "Ролинг стоун" и "Венити фейър".
Родена в Кънектикът, тя е едно от шестте деца във фамилия, в която цари военна дисциплина. Бащата е лейтенант от военновъздушните сили и семейството често се мести. В гимназията е завладяна от различни изкуства, композира музика и свири. Завършва артинститут в Сан Франциско. Интересът й към фотографията започва, след като документира свое пътуване при семейството си във Филипините. Освен таланта да открива необичаен ракурс към обекта, оттогава окото й вижда какво ли не по света. На 20 Лейбовиц заминава за Израел и няколко месеца живее в кибуц. Участва в археологическите разкопки на храма на цар Соломон, а на 21, през 1970-а, вече снима за сп. "Ролинг стоун". Три години по-късно е №1 в занаята. Затова през 1975 г. групата "Ролинг стоунс" се доверява единствено на Лейбовиц да документира световното й турне. После идва признанието да бъде първа камера и на "Венити фейър", подрежда дебютната си изложба и издава книга с най-добрите си фотоси. Има честта да я канят световните рекламни агенции "Гап" и "Американ експрес". Наградите идват една след друга - фотограф на годината (1984), официален кореспондент на световните игри в Мексико (1985), призът "Нововъведения във фотографията" на Асоциацията на американските списания (1987), първа награда за приложно фотоизкуство от Международния фотоцентър.
Прочути са кадрите, на които Кристо позира пред обектива на Ани, опакован в бял сатен, уестърн героят Клинт Истууд е с вързани ръце, а Стинг (който по това време се бори за спасяването на дъждовните гори) е изрисуван като абориген, стъпил здраво на напуканата от сушата земя. С колекционерска стойност са броевете на Vanity Fair с фотографии на бременната Деми Мур и няколко години по-късно повторното гостуване на тогавашната съпруга на Брус Уилис в студиото на Лейбовиц в Манхатън, за да позира за корицата чисто гола с изрисуван върху кожата й цветен костюм. Ани Лейбовиц "рисува" приказки, когато пред обектива й позират звезди, и създава звезди от обикновените хора, за които по-късно колегите й пишат истории.От Джони Кеш и Михаил Горбачов, до Джак Никълсън, Никол Кидман и любимия R2-D2 от Star Wars. В Холивуд казват, че за да попаднат в кадъра на Ани, звездите са готови на всичко. Том Круз дори прежали анонимността на първородната си дъщеря Сури и позира пред обектива й за корицата на списание Vanity Fair. За Лейбовиц обаче истински значимите истории, разказани в кадър, могат да бъдат открити на неподозирани места, много далеч от Холивуд. "Фиксирам реалността с лявото си око, само така мога да снимам. И подобно на Ървин Пен, който уж на шега казва, че не иска да снима по-млади хора от 60 години, аз мисля същото. Лицата на всички възрастни хора, които съм снимала, са удивителни!"
Днес Ани Лeйбовиц е от най-стилните портретистки на музиканти, актьори, политици, спортисти.
Дългогодишно приятелство свърза прочутата фотографка с известната писателка и есеистка Сюзън Зонтаг. Запознават се още през 80-те, но Ани не обича да говори за отношенията им. Тя твърди, че Сюзън оказва голямо влияние върху нейното усъвършенстване в професията. Когато есеистката умира, сп. "Нюзуик" пише: "Те никога не са живели заедно, но прозорците на апартаментите им бяха едни срещу други." А в предговора на автобиографичната си книга, излязла неотдавна, Ани Лейбовиц признава, че "със Сюзън беше любовна история". Знаменитата фотографка има 5-годишна дъщеря Сара и осиновени близнаци Самюел и Сюзан.
Клипът представя "The 2007 Hollywood Portfolio" на сп. "Венити фейър". Д.А.
Тя притежава невероятното умение да улови истинската същност на звездите със своята камера. Уникална е със стремежа си да щракне всяка публична личност с характерен за нея предмет или поза. Улавя мига не само в лицата, но и в тялото, най-често в движение, без предварителна постановка. Портретите й не остаряват и са неповторими. Те са много внимателно конструирани върху определена идея, която пасва най-добре на характера на обекта. Светлината обикновено е дифузна и пада върху тях от различни източници.57-годишната Ана-Лу Лейбовиц се утвърждава като една от малкото в бранша, която си позволява да експериментира с визията на знаменитостите. Затова години наред Ани е топфотографът на списанията "Ролинг стоун" и "Венити фейър".
Родена в Кънектикът, тя е едно от шестте деца във фамилия, в която цари военна дисциплина. Бащата е лейтенант от военновъздушните сили и семейството често се мести. В гимназията е завладяна от различни изкуства, композира музика и свири. Завършва артинститут в Сан Франциско. Интересът й към фотографията започва, след като документира свое пътуване при семейството си във Филипините. Освен таланта да открива необичаен ракурс към обекта, оттогава окото й вижда какво ли не по света. На 20 Лейбовиц заминава за Израел и няколко месеца живее в кибуц. Участва в археологическите разкопки на храма на цар Соломон, а на 21, през 1970-а, вече снима за сп. "Ролинг стоун". Три години по-късно е №1 в занаята. Затова през 1975 г. групата "Ролинг стоунс" се доверява единствено на Лейбовиц да документира световното й турне. После идва признанието да бъде първа камера и на "Венити фейър", подрежда дебютната си изложба и издава книга с най-добрите си фотоси. Има честта да я канят световните рекламни агенции "Гап" и "Американ експрес". Наградите идват една след друга - фотограф на годината (1984), официален кореспондент на световните игри в Мексико (1985), призът "Нововъведения във фотографията" на Асоциацията на американските списания (1987), първа награда за приложно фотоизкуство от Международния фотоцентър.
Прочути са кадрите, на които Кристо позира пред обектива на Ани, опакован в бял сатен, уестърн героят Клинт Истууд е с вързани ръце, а Стинг (който по това време се бори за спасяването на дъждовните гори) е изрисуван като абориген, стъпил здраво на напуканата от сушата земя. С колекционерска стойност са броевете на Vanity Fair с фотографии на бременната Деми Мур и няколко години по-късно повторното гостуване на тогавашната съпруга на Брус Уилис в студиото на Лейбовиц в Манхатън, за да позира за корицата чисто гола с изрисуван върху кожата й цветен костюм. Ани Лейбовиц "рисува" приказки, когато пред обектива й позират звезди, и създава звезди от обикновените хора, за които по-късно колегите й пишат истории.От Джони Кеш и Михаил Горбачов, до Джак Никълсън, Никол Кидман и любимия R2-D2 от Star Wars. В Холивуд казват, че за да попаднат в кадъра на Ани, звездите са готови на всичко. Том Круз дори прежали анонимността на първородната си дъщеря Сури и позира пред обектива й за корицата на списание Vanity Fair. За Лейбовиц обаче истински значимите истории, разказани в кадър, могат да бъдат открити на неподозирани места, много далеч от Холивуд. "Фиксирам реалността с лявото си око, само така мога да снимам. И подобно на Ървин Пен, който уж на шега казва, че не иска да снима по-млади хора от 60 години, аз мисля същото. Лицата на всички възрастни хора, които съм снимала, са удивителни!"
Днес Ани Лeйбовиц е от най-стилните портретистки на музиканти, актьори, политици, спортисти.
Дългогодишно приятелство свърза прочутата фотографка с известната писателка и есеистка Сюзън Зонтаг. Запознават се още през 80-те, но Ани не обича да говори за отношенията им. Тя твърди, че Сюзън оказва голямо влияние върху нейното усъвършенстване в професията. Когато есеистката умира, сп. "Нюзуик" пише: "Те никога не са живели заедно, но прозорците на апартаментите им бяха едни срещу други." А в предговора на автобиографичната си книга, излязла неотдавна, Ани Лейбовиц признава, че "със Сюзън беше любовна история". Знаменитата фотографка има 5-годишна дъщеря Сара и осиновени близнаци Самюел и Сюзан.
Клипът представя "The 2007 Hollywood Portfolio" на сп. "Венити фейър". Д.А.
Източник: Haskovo.NET