Македонският език не е диалект на някои от съседните славянски езици. Това заявява академик Блаже Ристовски в интервю за македонския вестник "Дневник", озаглавено "Славянското име се разпространи от Македония".
"Как може да бъде диалект, например на българския. Когато се е създавал старославянският писмен език, Македония не и имала никакви допирни точки с България, която в продължение на два века е била неприятелска държава. Самият Методий защитавал границите от българите. Как може да се говори за общи корени, ако се знае, че в България славяните са дошли от антите, а в Македония - от склавините, които сами по себе си са различни. Това признаваше и българската наука до неотдавна. Как може два века да съществува българска държава на протобългарите, които на са били християни, докато с пристигането си в Македония славяните са се християнизирали", казва Ристовски.
"Както е казал Кръстьо Мисирков, при нас вярата идва отдолу, от народа, докато в България християнството се е наложило с указ от княза. Как ще има еднакви неща, когато в Македония е имало християнска славянско-византийска култура, докато там е имало паганска славяно-протобългарска култура и цивилизация. Това е голяма разлика", смята Ристовски. По думите му различията били до 14-и век, когато Македония има различно развитие.
"Неслучайно тук са се вдигнали всички въстания, а Вълкашин се е отделили като крал на Македония със сина си Марко, като наследник крал. За съжаление обаче тези неща не се изучават в училище", казва Ристовски.
"Как може да бъде диалект, например на българския. Когато се е създавал старославянският писмен език, Македония не и имала никакви допирни точки с България, която в продължение на два века е била неприятелска държава. Самият Методий защитавал границите от българите. Как може да се говори за общи корени, ако се знае, че в България славяните са дошли от антите, а в Македония - от склавините, които сами по себе си са различни. Това признаваше и българската наука до неотдавна. Как може два века да съществува българска държава на протобългарите, които на са били християни, докато с пристигането си в Македония славяните са се християнизирали", казва Ристовски.
"Както е казал Кръстьо Мисирков, при нас вярата идва отдолу, от народа, докато в България християнството се е наложило с указ от княза. Как ще има еднакви неща, когато в Македония е имало християнска славянско-византийска култура, докато там е имало паганска славяно-протобългарска култура и цивилизация. Това е голяма разлика", смята Ристовски. По думите му различията били до 14-и век, когато Македония има различно развитие.
"Неслучайно тук са се вдигнали всички въстания, а Вълкашин се е отделили като крал на Македония със сина си Марко, като наследник крал. За съжаление обаче тези неща не се изучават в училище", казва Ристовски.